Missie en Visie

Doelstelling
De doelstelling van de dorpsraad is het bevorderen van de leefbaarheid van Oostzaan, als ook de belangenbehartiging van de gemeenschap en zijn inwoners. Oostzaan is een gemeenschap met ruim 9500 inwoners in 2020. De dorpsraad treedt op als intermediair tussen de gemeente en de bevolking. De dorpsraad tracht een aanspreekpunt te zijn voor groepen en inwoners van Oostzaan. De dorpsraad pleegt overleg en werkt samen met groepen en verenigingen. Het signaleren en inventariseren van wensen en initiatieven is een belangrijke taak. Samen met bewonersgroepen en verenigingen tracht de dorpsraad initiatieven te ontwikkelen die tegemoet komen aan de wensen en behoeften van de inwoners.

Vergaderingen
De dorpsraad houdt in principe 1 maal per jaar een openbare vergadering. Meestal is daaraan een thema gekoppeld en wordt een gastspreker uitgenodigd, zoals bijvoorbeeld een wethouder of deskundige op een bepaald gebied. De bekendmaking vindt plaats via de sportvriend. Het bestuur van de dorpsraad vergadert in principe maandelijks.

Informatieverstrekking
Verstrekken van informatie aan en communiceren met inwoners. Informatie verstrekken
kan indien van toepassing plaatsvinden in samenwerking met gemeente Oostzaan.
Onderhouden van de website, het e-mail verkeer.
Communiceren met achterban als verenigingen en betrokken dorpsgenoten o.a. d.m.v.
website en e-mail bestand.