Dorpsraad Oostzaan

De dorpsraad is een online platform voor Oostzaan, die onafhankelijk werkt, politiek kleurloos is en met een groep vrijwilligers die zich verenigen om de algemene belangen van burgers in hun dorp te behartigen.

De Dorpsraad Oostzaan is een groep bewoners die zich inzet voor de bevordering van de leefbaarheid van Oostzaan. De Dorpsraad is kleurloos en dus niet gebonden aan een politiek keurslijf. Wij zoeken naar een situatie waarin de zaken op een goede manier besproken kunnen worden en er samen gezocht kan worden naar een oplossing. Geen kampen tegenover elkaar. Niet tussen de gemeente en het dorp, maar ook niet binnen het dorp. Laten we samen mooie plannen maken en de problemen samen oplossen in een positieve sfeer. Wij nodigen u uit om mee te denken.

De dorpsraad kan zich met allerlei onderwerpen bezighouden: milieu, ruimtelijke ordering, sociaal klimaat, wonen, voorzieningen, verkeer, werken,

Het doel is om de leefbaarheid in de directe omgeving te behouden of te verbeteren.

Het spreekt voor zich dat de dorpsraad te maken heeft met een groot aantal partners. In willekeurige volgorde gaat het o.a. om de gemeente, burgers en verenigingen en instellingen uit het dorp of de kern (of daarbuiten).

verschillende werkgroepen en lopende zaken te bespreken.

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties, laat het ons horen en stuur ons een bericht.

Wij vinden het van het grootste belang om bewoners van Oostzaan zelf te laten nadenken, onderzoeken en bepalen wat belangrijk is voor de leefbaarheid van hun dorp en gemeenschap, ruimte en verantwoordelijkheid te geven voor het verbeteren van de leef- en woonomgeving, te verbinden met elkaar en ook met ondernemers, maatschappelijke organisaties, instellingen en overheden. Samen aan de slag voor een prettige woon- en leefomgeving, nu en in de toekomst.